Service & reklamation

Sparkcykeln har kort räckvidd, vad gör jag?

Räckvidden på din produkt beror på en mängd olika faktorer. För att kunna köra så långt som möjligt är det viktigt att kolla vilken inställning du kör på (eco- mode måste användas för optimal räckvidd) samt se till att du har riktigt lufttryck i däcken (eftersom produkten har luftfyllda däck).
Räckvidden hänger också på terräng, vikt på förare, hastighet, temperatur osv. Påminner om att räckvidden som uppges på produkten är den optimala räckvidden. 

Test är genomfört av producenten är utfört under optimala förhållanden och med en förare på runt 60 kg. Eftersom man skall kunna klara att köra likt räckvidden som uppges på våra nätsidor måste alla dessa faktorerna stämma.

Om du fortfarande är osäker på om det är något fel på batteriet eller sparkcykeln, kan du skicka oss ett meddelande med din fråga!

 

El-sparkesykkelen min går sakte, hva gjør jeg?

Man kan justere hastighet ved å bytte mellom ulike kjøremodus. Dette bytter du selv i displayet. På E2S dobbeltklikker du på av/på-knappen. Rødt lys er sports-modus, grønt lys er Eco-modus. 

Strømsparing bør benyttes dersom lengst mulig rekkevidde er foretrukket, eller om det er lite batteri på sparkesykkelen. Dersom batteriet er lavt, vil ikke motoren klare å yte full hastighet. Sparkesykkelen vil da slå inn en sikkerhetsmekanisme for å spare batteriet. Det er derfor ikke lurt å benytte seg av sport- mode dersom batteriet er lavt.

 

Min produkt har punktering, vad gör jag?

Med luftfyllda däck är det naturligtvis möjligt att få punktering. Punkteringar kan komma av att man har kört på något skarpt, kört med lågt lufttryck, eller liknande. Undgå Trottoarkanter, hoppning, skev viktfördelning + fyll luft för att undgå punktering. Riktigt lufttryck i däcken minskar risken för att man får punktering avsevärt - lufttrycket skall vara mellan 2.8 och 4 bar, beroende på vikten hos föraren. För rätt luftryck till din modell, se respektive manual. 

Vi vill påminna om att punktering inte täcks av garantin. 

Om du önsker att vi skall utföra slangbyte på produkten är priset på detta 500 kronor per påbörjad halvtimma, samt tillkommer kostnad för däck/slang). Normal tidsåtgång för slangbyte är ca 30min.

Känner du dig händig nog till att utföra jobbet själv är detta fullt möjligt. Det är först och främst viktigt att se över däcket efter skarpa föremål, speciellt i däckmönstret. Här händer det att glasbitar, metallbitar och liknande sitter fast. Här hittar du video på hur du gör: https://youtu.be/yFowFOso2Og & https://youtu.be/hZdMFxekts4

Slang kan beställas här

Däck kan beställas här

 

Det tar i regel 2-3 veckor från att verkstaden mottar produkten tills den är färdig reparerad beroende på hur stor belastning det är. Under högsäsong är väntetiden på 4-6 veckor.

Verkstaden har ett kösystem, Hur? Det är efter datum när produkten ankommer verkstaden som servicetiden blir uträknat  från. Om produkten skall sändas tillbaka blir den packad samma dag den är reparerad och frakten tar ca. 1-4 dagar.

Det krävs inte alltid en mekaniker för att reparera ett problem, mycket kan enkelt lösas själv. En god dialog med verkstadens kundservice kan ofta spara mycket tid. Det är också viktigt att verkstaden får den informationen de behöver för att sätta en riktig diagnos samt att den optimala lösningen uppnås.

Det är något fel med min scooter, vad gör jag?

Hittar du ingen lösning på ditt problem på vår sida?

Ta kontakt med vår kundservice. För att spara tid är det viktigt att den information verkstaden behöver för att sätta en riktig diagnos framkommer, så att den optimala lösningen uppnås så fort som möjligt. Ett informativt reklamationsmail och en god dialog med verkstadens kundservice kan ofta spara mycket tid!    

Vad bör du skriva?

  • Ordernummer 
  • Modell + typ av produkt (el-cykel, el-sparkcykel, enhjuling, hoverboard etc..)
  • Vad är problemet? Uppge helst så mycket som möjligt. Vad, Hur, Vart, När osv. 
  • Bilder och video som illustrerar problemet! En bild säger mer än 1000 ord! Detta tar en minut och kan spara många mail fram och tillbaka.

Kontakta kundservice

KUNDSERVICE

 

Hur returnerar du?

Hur returnerar jag produkten?

För service:

Kontakta och ordna med verkstaden i förväg. Om det finns en defekt i produkten som täcks av garantin täcker vi frakten via en fraktetikett. Om det skulle vara så att det inte täcks av en garanti, måste du själv täcka kostnaderna för frakt.

När du använder ångerrätten:

Köparen måste stå för kostnaden av returen om ångerrätten används. Returnera artikeln i originalförpackningen.

Köparen kan inspektera produkten innan han eller hon ångrar köpet. Det måste fortfarande vara möjligt att returnera varan till säljaren i ungefär samma skick och mängd som den var i när köparen fick den. Säljaren kan kräva att konsumenten kompenserar för värdeminskningen till följd av köparens hantering av varorna, vilket inte har varit nödvändigt för att bestämma varornas art, egenskaper och funktion. Läs mer om ångerrätt och köpvillkor här.

Det här är vad du gör:
Kontakta vår kundtjänst om du vill använda ångerrätten. Vi har oftatst möjlighet att stoppa en order innan den packats och skickats.
Om artikeln redan har skickats kontaktar du kundservice för hjälp med returetikett och vidare information.