ZERO 11X

32.990,-

ZERO 11XZERO

Artikelnummer: 8271
  • 6400 watt max effekt, 3200 watt nominell effekt!
  • 100 - 160 km optimal räckvidd
  • Max testad stigning: 40% utan problem!

ZERO 11X erbjuder extrem kvalitet, enorm motoreffekt, gigantiskt batteri, revolutionerande dämpare och vansinnig bromskraft! Otroligt stabil.

Läs mer om den här produkten

Tire thread

Tillägsprodukter

32.990,-
  • 2021-10-18

ZERO 11X erbjuder extrem kvalitet, enorm motoreffekt, gigantiskt batteri, revolutionerande dämpare och vansinnig bromskraft! Otroligt stabil.

Logo_11X.jpg

§ Vi vill påminna dig om att för små elfordon utan pedaler är maxhastigheten 20km/h och den maximala effekten är 250W när den används på allmänna vägar. Kom ihåg skydd vid körning!

ZERO 11X skjuter gränserna! Detta är den grövsta modellen i ZERO -serien och den lever utan tvekan upp till titeln från första sekunden. ZERO 11X ger elektriska transporten en helt ny dimension!

"Med stor makt kommer stort ansvar". ZERO 11X är utrustad med ett elegant dämpningssystem och otroligt lyhörda bromsar som ger dig full kontroll hela tiden. Ramen är utformad kring sökordet robust och ger dig den säkerhet du behöver. Dubbel styrgaffel med inbyggd styrstöd som förhindrar det välkända och obehagliga fenomenet "speed-wobbles".

Dämpningssystemet består av två justerbara 165 mm hydrauliska / fjäderdämpare, justerade efter egen vikt, preferens och användningsområde. Perfekt om du vill ha högre dämpning för terrängbruk. Strömmar sömlöst över allt från ojämnheter i urbana terränger till stora rötter i skogen.

Bromssystemet består av två hydrauliska 160 mm skivbromsar med kylflänsar från NUTT. Ger dig lyhörd och blixtsnabb bromsning till hands och kylningen säkerställer att bromsarna inte blir varma. ZERO 11X levereras med en smart bromssensor som stänger av motorn genom en liten klämning av bromsen. Detta minskar drastiskt bromssträckan.

Med sina kraftfulla 72V -motorer och två 45A styrenheter ger det ZERO 11X banbrytande acceleration och klättringsförmåga. LG -batteriet på 2240wh ger en optimal räckvidd på 120km! Utrustad med 2 st. kraftfulla justerbara "strålkastare" fram och röda LED -lampor bak + bromsljus. Det finns goda möjligheter att montera andra tillbehör på gafflarna.

Detta är en produkt som verkligen är i en klass för sig. Ett nytt kapitel har öppnat och ZERO 11X visar vägen!

OBS! Före första användning:

Kontrollera lufttrycket. Fyll vid behov (rekommenderar 2,8-3,4bar)

Ta en säkerhetskontroll av produkten

Vi rekommenderar användning av hjälm

Att fylla på med luft är enkelt med hjälp av en cykelpump eller kompressor på en bensinstation etc. Rätt lufttryck ger bra körkomfort, mycket bättre acceleration, klättringsförmåga och räckvidd. Viktigast av allt, det minskar risken för punkteringar drastiskt! Rekommenderat tryck: 2,8-3,4 bar. Om du inte fyller däcken med luft när det kommer ut ur lådan punkteras däcken (som på en cykel).

Liksom alla transportmedel behöver denna produkt också underhåll. Detta innebär att man kontrollerar och eventuellt drar åt fällmekanismen och bromsarna. Före första användningen måste alla bultar, muttrar och skruvar kontrolleras.

Se recensionen av elscootern här:

Motor And Battery

  • Engine:72V 6400w max, 3200 watt nominell. 2x1600w engine on both tiers
  • Speed:40+ km/t
  • Climbing Ability:40%
  • Battery:LG 70V 32Ah - 2240Wh
  • Range:110 - 160 km
  • Charging Time:7 h (with double charging ports)

FUNCTION/VARIOUS

  • Wheel Size:11"
  • Brakes:160mm Hydraulic disc brakes with cooling front and rear. + Smart brake sensor
  • Gear:3 speed modes, can also choose between ECO or TURBO mode, and SINGLE or DUAL - engine
  • Cruise Control:Yes
  • IP range:Not sertified
  • Lights:2 pcs. "floodlight" in front, red LED taillight + brake light
  • Foldable:Yes
  • Kickstand:Yes

Size

  • Tires El Scooter:11" x 3"
  • Weight:54 kg
  • Weight Driver:150 kg
  • Size Folded:126 x 40 x 55 cm
  • Size Package:150,5 x 49,5 x 75 cm
5
1 Recensioner

Kund recensioner

Grant

Jeg har hatt 2 sparksykler fra før, stayclassy s20 og bydue 3.0, de to sparksyklene deler følgende kvalitet: lack of power. Endelig har jeg en sparksykkel som har mer kraft en det jeg trenger. Opplevelsen av hvordan denne sparksykkelen har blitt bygget, er på et nivå jeg ikke har vært i nærheten av tidligere. Styringen oppleves fast og presis, jeg har kjørt en del på asfalt, skogsveier og mark, denne drar frem, med denne sykkelen så ligger begrensningene hos sjåføren. Litt om meg: Jeg er ca 90kg, har kjørt mange forskjellige anleggsmaskiner over flere år, har også vært buss og lastebilsjåfør. Jeg jobber nå som snekker og er vant til forskjellige maskiner og verktøy. Jeg kan definitivt si at denne sparksykkelen er en god maskin. Min Konklusjon: Det er noe småtterier med denne sykkelen som jeg ikke er helt fornøyd med, men det får bare være. Jeg har en ting å si til de som lurer på å kjøpe seg en sparksykkel: ikke kjøp en som er for liten, å bruke feks 12000kroner på en du ikke er fornøyd med er bare "tull" Da er det bedre å brenne av og druse på med noe sikkelig. Madammen fikk sjokk da ho så prisen. Ho får bare hyle så mye ho klarer, jeg er steika fornøyd:)